Listopad – zahájení přípravy na sezónu 2020

Listopad – zahájení přípravy na sezónu 2020

Ve většině případů nejen mých svěřenců, řady závodníků z naší plavecké školy, ale i pro triatlety obecně je právě tento měsíc tím, kdy se startuje oficiální příprava na nadcházející triatlonovou sezónu.

Většina triatletů, hlavně těch zkušenějších, už zařadila přechodné odpočinkové období v měsíci říjnu, a v listopadu postupně najíždí na trénink v lepším případě ten systematický, který má svoje opodstatnění a hlavně je výrazně efektivnější. Opět zde záleží na tom, kdo má jaké rezervy v určitých oblastech, které většinou nejlépe zjistíme v laboratoři u sportovního lékaře či diagnostika.Ve většině případů se však v tomto období jedná o pozvolné nabíhání a plavání prvních větších objemů v nízké intenzitě okolo, nebo dokonce i pod aerobním prahem. Tato nízká intenzita pomůže aktivovat tukový metabolismus a pro někoho, komu se podařilo během přechodného období nějaké to kilo přibrat, je přesně tato nízká intenzita vhodná, jelikož pomůže hmotnost rychleji redukovat.

Cyklistika v tomto období jde do pozadí, ale není vhodné ji úplně vyřadit, proto je dobré kolo postavit do trenažeru, nebo na válce a alespoň 2x týdně se kolu věnovat pro udržení cyklistických svalů v chodu.Plavání v ideálním režimu přes týden, kdy má většina závodníků měně času. Věnovat se technice,krátkým fartlekovým úsekům a o víkendu, kdy je více času si vyhradit prostor na delší plavání, které přesahuje 1hod trvání tréninkové jednotky.Běh by měl být pestrý přes týden kratší fartlekové běhy, kopce a o víkendu postupně navyšovat kilometráž dlouhých tréninkových stimulů především ve velmi nízké intenzitě.

Posilovna k tomuto období neodmyslitelně patří, alespoň 1x týdne pravidelně se věnovat minimálně posilování hlubších svalových vrstev, tzv. core balanční posilování s vlastní váhou. Může být i s pomůckami jako např. bosu, gymnastický míč, gumové expandery pro plavecké posilování atd.Takže obecně v tomto období převaha nízké intenzity, ale nejen to, protože tělo by po čase na tyto stimuly, ať by byly sebe delší co se tréninkových hodin týče, tak by to zdaleka nemělo požadovaný efekt, protože tělo by jednoduše přestalo na tento motiv reagovat jako na impulz pro zlepšení.